Lesotho, here I am!

Daar is tie dan, mijn eerste blog vanuit Lesotho!

Cool

Afgelopen dinsdag zijn we aangekomen in Maseru, de hoofdstad van Lesotho. Op het Moshoeshoe/airport werden we opgehaald door Peter van Beautiful Gate. Met de auto door Maseru naar BG was een mooie reis! Bergen en heuvels overal waar je kijkt in alle kleuren! Naast deze bright side, kan je niet om de armoede heen. Overal zie je hutjes in alle soorten en maten. Sommige zien eruit alsof ze met het kleinste briesje om zullen vallen. Andere zijn mooi en stevig, maar dat zijn dan de huizen van de wat rijkere.

Langs de weg kom je mensen tegen in dikke deken gewikkeld met wollen muts op, alsof ze het koud hebben. Terwijl wij het in onze t-shirts al te warm hebben met de warme zon en 30 graden!

Afgelopen dagen hebben we een rondleiding gehad op het terrein; kennis gemaakt met alle huismoeders, medewerkers en kids. Het is een drukte van jewelste in de kinderhuizen. De huismoeders die daar de hele dag zijn hebben het echt niet gemakkelijk. Wij krijgen ook heel wat mee van deze drukte, omdat ons huisje grenst aan het kinderhuis en er een groot doorkijk gat is in de keuken. Rustig ontbijten zit er niet in, want 's ochtends krijgen de oudere kids Engelse les met liedjes zingen en spelen. Aan het eind van de middag spelen ze lekker buiten. De afgelopen dagen hebben we lekker mee gedaan. De kinderen zijn niet schuw en voor je het weet heb je er 2 op schoot en 3 in je nek

Tongue out

Verder hebben we de omgeving verkend, naar downtown Maseru geweest, boodschappen gedaan en naar de rivier gelopen die Lesotho scheid van Zuid-Afrika. We hebben vanuit het huis uitzicht op Zuid-AfrikaJ De mensen zijn hier allemaal erg aardig en beleefd. We doen erg ons best om de taal onder de knie te krijgen, maar dat is nog een leuke uitdaging.. Ik ben nu zover dat ik gedag kan zeggen en vragen hoe het is en zeggen dat het goed gaat. Nou dat is alles wat je nodig hebt als je iemand in het voorbij gaan ontmoet

Wink

Het klinkt misschien alsof we alleen maar vakantie vieren, maar dat is niet helemaal zo

Wink
Het echte werk begint volgende week. Dan is de director terug en kunnen we eindelijk overleggen wat we er nou precies gaan onderzoeken, en eindelijk aan de slag gaan!

Tot zo ver een kleine impressie van mijn belevenissen hier! Tot de volgende blog!

Ráchel

Ik ben benieuwd naar volgende week ;)
Geniet nog ff van de "rust"

-xxx-

Loes

Wauw, wat een leuke drukte daar! Gezellig naar die kids... wordt niet uitslapen ;)
Geniet ervan voordat de director komt :p
Liefs

Rien

Leuk hoor, klinkt inderdaad meer als een leuke vakantie met een link naar het werkveld ;-) Maar ff lekker van genieten dan, voor het harde werken begint :)!

Groetjes, Rien

PS: Foto's zien er nou niet verkeerd uit qua landschap...;-)

Ar

Heeerlijk gewoon nog eerst even genieten. Dat harde werken komt heus wel.! Nice die foto's zeg, heel erg cool. Geniet er maar lekker van.
Xie

Nieke

Wauw, wat super dat je er bent!! Ik ga je belevenissen volgen daar hoor in Lesotho! De paar daagjes dat ik er was heb ik enorm genoten, dus dat ga jij zeker ook doen :)!! Het is daar mooi! Genietze en ook veel succes met jullie onderzoek natuurlijk!

Liefs, Nieke

Sifra

Cool! Klinkt helemaal te gek! Wel tof dat jij de heuvels nog in kleur meemaakt! Bij ons lag er sneeuw! Oeh, krijg echt onwijs zin om ook te gaan als ik je foto's zo zie. Geniet meis!

Liefs, Sief

Geeske

Hey Eline, ziet er goed uit daar!! En blijkbaar is de internetverbinding ook wel goed. Echt leuk dat we zo op de hoogte kunnen blijven. Veel succes met alles en vooral lekker genieten natuurlijk!

Liefs, Geeske