Left-handed-wonder

Na twee weken met m'n arm in t gips, met de missie om zoveel mogelijk zelf te doen, heb ik een bijpassende nickname gekregen: Left-handed-wonder. Ter illustratie een lijstje met dingen die ik nu zelf kan:

  • - Brood smeren
  • - Jampot open krijgen
  • - Knoflook persen
  • - Naar de wc gaan
  • - Broek(knoop) dichtmaken
  • - Shirt aantrekken
  • - Was opvouwen
  • - Opstaan zonder handen/armen te gebruiken (op 3 verschillende manieren;))
  • - Typen en schrijven met links
  • - Tandenpoetsen
  • - Drinken inschenken
  • - Gas aansteken
  • - Mitella omdoen
  • - Thee maken
  • - Opruimen (met gebruik van linkerhand en voeten)

Nou ja, je merkt wel dat ik van ongeveer niks, naar heel veel zelf kan. Mede mogelijk gemaakt door een portie creativiteit, vindingrijkheid en eigenwijsheid;) Wat niet lukt is schoonmaken(ow wat baal ik daar van:p), haren wassen, fietsen, surfen, berg beklimmen, koken. Hier laat ik het maar bij want t lijstje wat ik kan doen moet ten alle tijden langer blijven:) (Always look at the bright side of life..;))

Na 10 dagen het gevoel te hebben gehad dat ik de hele dag kon slapen, als een zombie rondliep en voor 20u in bed lag, door de narcose, hebben we afgelopen week baaie hard gewerkt! Tja de tijd dringt(aaaa nog maar 1 week in Lesotho!!) en t report komt af!!:D Jaja, gebroken arm of niet, werken doen we wel. Liggend of zittend, laptop op schoot en typen maar!

Afgelopen week is Barbs, 1 v/d Amerikaanse die een paar weken geleden hier was, teruggekomen met heel veel stof om voor de Worldcup voetbalsjaals te maken. Design a la Barbs, met de kleuren van ZA. Ondertussen hebben we 6 naaimachines die de hele dag niet stil staan, is het hele Skills Training Centre omgebouwd tot een druk naaiatelier. Onze bureaus zijn ingepikt, niks meer over van onze ‘office', dus dan maar noodgedwongen thuis werken. De sjaals lopen al heel goed en t plan is om er 2000 te maken!!

Komende week is onze laatste week, nog 5 dagen werken en dan moet ons report af zijn. Dat gaat lukken!!:) Ook moeten we nog presenteren, maar dat gaat op z'n Afrikaans, want we weten nog niet wanneer, waar en voor wie;) We zullen wel zien, flexibel zoals we zijn.
Maandag terug naar t ziekenhuis om de hechtingen uit mn elleboog te halen en voor een nieuwe gips. Nee helaas geen lichtere variant, want t blijft afrika he;) en oplosbare hechtingen, hebben ze ook nog niet van gehoord, want anders had t helemaal niet gehoeven:s

Vrijdag komen m'n ouders hier alweer aan en dat betekent 2 dingen: blij en verdriet. Blij dat ik ze na ruim een jaar weer kan zien, ze kan laten zien wat we hier hebben gedaan, en natuurlijk het teken dat ons werk er hier op zit en de welverdiende vakantie kan beginnen. Maar aan de andere kant ook verdriet, want ik ben van dit land, de mensen en van Beautiful Gate gaan houden, dus ik ga het hier missen! Iedereen vraagt wanneer we terugkomen, maar daar heb ik geen idee van. Maar dat ik wil terugkomen, dat is 1 ding wat zeker is.

Tot zover de update, waarschijnlijk de laatste vanuit Lesotho. Er komt er vast nog wel 1 vanuit ZA, dus houd je postvak in de gaten;) In ieder geval dank aan alle trouwe lezers en de reacties:) Sala Hantle!

Reacties

Reacties

margo

hey eline,

ik vind dat je je nick name helemaal terecht! Geniet nog de laatste dagen in Lesotho!

liefs margo

Gerdien

He creatieve westerling,

Dit keer las ik de blog snel na publicatie ;-)
Hihi, je brengt zeker elke dag verslag uit van wat je geleerd hebt met je linkerarm te doen? Proficiat voor je vindingrijkheid; die is veel waard in deze tijd denk ik. En, ook het feit dat je niet zo snel bij de pakken neerzit, is vast een gouden karaktertrek die je vrolijkheid geeft?!

Zet 'm op de laatste dagen en heel veel plezier in het doorbrengen van de tijd buiten NL die nog voor jullie ligt.

Ráchel

En ik doe me hele leven alles al met links en niemand is daar verbaasd over ;)
Dit jaar ws 1st naar Curacao en daarna ga ik zeker mee naar ZA!!!

Geniet van je laatste dagen hard werken!

-xxx- Ráchel

Sief

Hey meid!

Wat goed dat je al zoveel dingen zelf kan! Op drie manieren opstaan; dat zijn van die dingen waar je niet over nadenkt tot je het niet meer kan, of niet? Ben benieuwd naar je nieuwe opsta-technieken. Misschien kan je een workshop geven in de AID? Haha!

He, kan me helemaal voorstellen dat je geen zin hebt om weg te gaan, maar toch ook je ouders' huis wil zien enzo. Geniet dus lekker van je laatste dagen in Lesotho, ook al is het hard werken! En daarna lekker door blijven genieten, want ZA mag er ook wezen ;-)

Liefs Sief

sascha

hallo, ik hoop dat je dit bericht nog eens zal lezen.
we hebben je blog gevolgd en hopen dat je ons kunt mailen.
we zouden graag met je in contact komen daar wij wachtende zijn op een kindje voor adoptie vanuit BG lesotho en zij/hij zal daar wellicht al zijn geweest tijdens jou werk daar.
hoop dat je ons even wilt mailen als je dit leest.

Eline

@ Sascha: Wat leuk dat je nog reageert! Ik zie geen mailadres bij je reactie, dus als je dat nog even hier achterlaat, mail ik je!

sascha

gilensas01@planet.nl

bedankt alvast voor je reactie, ik hoor graag van je !
positieve groeten sascha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!